Gmina Debrzno. Niewiele brakowało, a z powodu odcięcia prądu zniszczyłby instalację grzewczą

Beata Gliwka
Drobna przerwa w dostawie prądu może wywołać wcale nie drobne problemy. Przekonał się o tym mieszkaniec Uniechowa w gm. Debrzno. Niewiele brakowało, a musiałby wymieniać w domu centralne ogrzewanie.

- Wróciłem do domu zmęczony po nocce i rozpaliłem w kominku, żeby trochę nagrzać mieszkanie. Chciałem odpocząć - mówi. - Całe szczęście, że nie zasnąłem i usłyszałem dziwne odgłosy z instalacji. Zorientowałem się, że pompa nie chodzi, bo nie ma prądu. Szybko wygasiłem i zabrałem się za wyrzucanie popiołu z kominka. Gdybym nie zareagował na czas, rozniosłoby mi i kominek, i grzejniki. Zadzwoniłem zaraz do energetyki. Tam usłyszałem, że to tylko planowane wyłączenie prądu, a informacje wywieszone były w sklepie i na słupach. Na słupach nic nie widziałem. W sklepie, a w Uniechowie są ich dwa, nie byłem, zresztą chyba nie mam obowiązku tam chodzić. W końcu to ze mną energetyka podpisywała umowę na świadczenie usług i pobiera stosowne, niemałe opłaty, czy ze sklepem? Zdenerwowałem się strasznie, zwłaszcza że nie był to pierwszy taki przypadek.

Tym razem skończyło się na dodatkowej pracy. Co zrobić, gdy efektem odcięcia prądu są wymierne straty? Można złożyć do Energi pisemne roszczenie o odszkodowanie za uszkodzone mienie.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek powiadomienia odbiorcy o planowanym wyłączeniu energii, co najmniej z pięciodniowym wyprzedzeniem. Może to jednak zrobić, uwaga (!), w formie ogłoszeń prasowych, internetowych lub telewizyjnych lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty. Obowiązek indywidualnego powiadamiania dotyczy jedynie odbiorców kluczowych.

Jednak, jak zapewnia rzecznik energetyki, odbiorcy także indywidualnie mogą o to wnioskować. Można też zaprenumerować elektroniczny biuletyn ze strony: http://www.grupaener ga.pl/centrum_informacji /newsletter.xml .

Małgorzata Robińska, rzecznik prasowy Energi
Przerwy w dostawach energii związane są z przyłączaniem nowych odbiorców lub konserwacją sieci. Są nie-zbędne, aby urządzenia pracowały prawidłowo. Dążymy do tego, aby przerwy były jak najkrótsze. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, choć przepisy nakładają na nas obowiązek indywidualnego powiadamiania jedynie odbiorców kluczowych, strategicznych. Wszyscy odbiorcy, którzy zgłosili u nas, że krótkotrwały zanik napięcia może spowodować u nich nawet najmniejsze zagrożenie, o planowanych przerwach w dostawie energii elektrycznej powiadamiani są przez nasze służby ruchu indywidualnie, najczęściej telefonicznie. Są to np. chorzy korzystający z respiratorów lub innych urządzeń, sklepy, hydrofornie, szkoły, szpitale, stacje paliw, piekarnie, banki.

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3