Gmina Debrzno. Niewiele brakowało, a z powodu odcięcia prądu zniszczyłby instalację grzewczą

Beata Gliwka
Drobna przerwa w dostawie prądu może wywołać wcale nie drobne problemy. Przekonał się o tym mieszkaniec Uniechowa w gm. Debrzno. Niewiele brakowało, a musiałby wymieniać w domu centralne ogrzewanie.

- Wróciłem do domu zmęczony po nocce i rozpaliłem w kominku, żeby trochę nagrzać mieszkanie. Chciałem odpocząć - mówi. - Całe szczęście, że nie zasnąłem i usłyszałem dziwne odgłosy z instalacji. Zorientowałem się, że pompa nie chodzi, bo nie ma prądu. Szybko wygasiłem i zabrałem się za wyrzucanie popiołu z kominka. Gdybym nie zareagował na czas, rozniosłoby mi i kominek, i grzejniki. Zadzwoniłem zaraz do energetyki. Tam usłyszałem, że to tylko planowane wyłączenie prądu, a informacje wywieszone były w sklepie i na słupach. Na słupach nic nie widziałem. W sklepie, a w Uniechowie są ich dwa, nie byłem, zresztą chyba nie mam obowiązku tam chodzić. W końcu to ze mną energetyka podpisywała umowę na świadczenie usług i pobiera stosowne, niemałe opłaty, czy ze sklepem? Zdenerwowałem się strasznie, zwłaszcza że nie był to pierwszy taki przypadek.

Tym razem skończyło się na dodatkowej pracy. Co zrobić, gdy efektem odcięcia prądu są wymierne straty? Można złożyć do Energi pisemne roszczenie o odszkodowanie za uszkodzone mienie.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek powiadomienia odbiorcy o planowanym wyłączeniu energii, co najmniej z pięciodniowym wyprzedzeniem. Może to jednak zrobić, uwaga (!), w formie ogłoszeń prasowych, internetowych lub telewizyjnych lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty. Obowiązek indywidualnego powiadamiania dotyczy jedynie odbiorców kluczowych.

Jednak, jak zapewnia rzecznik energetyki, odbiorcy także indywidualnie mogą o to wnioskować. Można też zaprenumerować elektroniczny biuletyn ze strony: http://www.grupaener ga.pl/centrum_informacji /newsletter.xml .

Małgorzata Robińska, rzecznik prasowy Energi
Przerwy w dostawach energii związane są z przyłączaniem nowych odbiorców lub konserwacją sieci. Są nie-zbędne, aby urządzenia pracowały prawidłowo. Dążymy do tego, aby przerwy były jak najkrótsze. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, choć przepisy nakładają na nas obowiązek indywidualnego powiadamiania jedynie odbiorców kluczowych, strategicznych. Wszyscy odbiorcy, którzy zgłosili u nas, że krótkotrwały zanik napięcia może spowodować u nich nawet najmniejsze zagrożenie, o planowanych przerwach w dostawie energii elektrycznej powiadamiani są przez nasze służby ruchu indywidualnie, najczęściej telefonicznie. Są to np. chorzy korzystający z respiratorów lub innych urządzeń, sklepy, hydrofornie, szkoły, szpitale, stacje paliw, piekarnie, banki.

OFE zlikwidowane. Masz 5 miesięcy na decyzję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie