Akcja jest kampanią społeczną mającą przede wszystkim uświadomić wagę zachowywania i wydawania paragonów fiskalnych. Robiąc zakupy, powinniśmy domagać się ich wydania.
Korzyści płynące z takiej postawy są związane przede wszystkim z bezpieczeństwem konsumentów, czyli nas wszystkich. Paragon ułatwia dochodzenie swoich praw w przypadku zakupu wadliwego towaru lub jeśli nie odpowiada on jakości deklarowanej przez sprzedawcę, a wydanie go jest potwierdzeniem rejestrowania obrotów i zapłacenia podatku. Powraca on do nas w sposób pośredni, poprzez zadania finansowane z budżetu państwa, jak np. budowy, remonty dróg, przedszkoli, szpitali itp.
Ponadto dokument sprzedaży w formie paragonu świadczy o stosowaniu czystych i uczciwych reguł konkurencji wpływających na jakość oferowanych towarów i usług.
Tę edycję wspierają Port Lotniczy Wrocław S.A., Miejski Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu oraz trzy przedsiębiorstwa taksówkowe: Partner Taxi, ZTP Radio Taxi i Taxi Plus. Obsługują one klientów lotniska, a ich pracownicy do paragonów będą dołączać kartki promujące akcję.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?