Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podejmujesz współpracę z Influencerami? Jak sprawdzić, czy przynoszą zysk Twojej firmie?

Sandra Rybińska
Influencer marketing cieszy się sporym zainteresowaniem. Wiele firm decyduje się na współpracę z influencerami, a biorąc pod uwagę branżowe badania i raporty – nic dziwnego. Współpraca z influencerem przynosi wiele korzyści, od zwiększenia zaufania do marki, przez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, aż do zwiększenia sprzedaży. Zdecydowałeś się na działania w ramach influencer marketingu, ale nie wiesz jak sprawdzić, czy to faktycznie działa i przynosi zysk Twojej firmie? Przyjrzyjmy się temu, jak to zrobić!

Współpraca z influencerem nawiązana… teraz czekam na efekty! Czyli jak nie myśleć o influencer marketingu?

Dla wielu przedsiębiorców i właścicieli firm scenariusz jest bardzo prosty – wystarczy nawiązać współpracę z influencerem, a reszta... zrobi się sama. Twoja marka zyska na popularności, zdobędzie nowych odbiorców, a słupki sprzedaży poszybują w górę. Jeśli i Ty do tej pory myślałeś, że influencer marketing działa właśnie w taki sposób, to ten tekst jest z pewnością dla Ciebie.

Na wstępnie uzgodnijmy jedno – influencer marketing to maszyna składająca się z wielu trybików. Chcesz, aby działania przyniosły zysk Twojej firmie? Pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć o tym, aby:

  • Określić cel swojego działania. Zastanów się, czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki, czy poprawić jej wizerunek, a może poinformować o nowościach i zwiększyć sprzedaż? Przed podjęciem współpracy z influencerem musisz jasno określić cel tych działań - inaczej zmierzenie efektów będzie niemożliwe.
  • Określić grupę docelową. To nierozerwalnie łączy się z celem, który postawisz, zanim rozpoczniesz współpracę z influencerem. Powód jest oczywisty – komunikacja i przekaz będzie wyglądać inaczej, gdy chcesz ocieplić wizerunek, a inaczej, gdy pokazujesz co nowego przygotowała Twoja firma.
  • Nawiązać współpracę z odpowiednim influencerem. Mając jasno określony cel oraz grupę, do której chcesz dotrzeć, łatwiej będzie Ci odpowiedzieć na kluczowe pytanie – z którym z influencerów nawiązać współpracę? Musisz zwrócić uwagę na wiele czynników – nie tylko liczbę osób, do których dociera, ale także na to, jaki ma styl komunikacji, jakie wartości promuje czy jak jest odbierany.

Współpraca z influencerem – sprawdź, czy działanie przynosi Twojej firmie zysk

Jeżeli przed podjęciem współpracy z influencerem, zastosowałeś się do powyższych zaleceń, możesz teraz przejść do następnego kroku i spróbować zmierzyć, czy influencer marketing przynosi Twojej firmie korzyści. Dlaczego w innym przypadku będzie to wręcz niemożliwe? Przede wszystkim dlatego, że trudno ocenić, czy współpraca z influencerem spełniła swoje cel, jeśli… go nawet nie wyznaczyłeś.

Z pomocą w ustaleniu, czy współpraca z influencerem przynosi Twojej firmie zyski, przychodzi analityka, monitoring i nasłuchiwanie tego, co w trawie piszczy.

W zależności od tego, jaki cel, grupę odbiorców i sposób działania ustaliłeś, z pomocą przyjdą Ci inne narzędzia, wśród których jest:

  • Google Analytics, świetnie sprawdza się do mierzenia danych ze stron internetowych czy różnych kampanii,
  • Statystyki portali społecznościowych – Facebook, YouTube, Instagram: Możesz sprawdzić m.in. do ilu osób dotarł przekaz, czy był angażujący, z jakimi reakcjami się spotkał,
  • Brand24,
  • Newspoint,
  • Socialmention,
  • Buzzsumo.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Podejmujesz współpracę z Influencerami? Jak sprawdzić, czy przynoszą zysk Twojej firmie? - Portal i.pl

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto