„Dotychczasowy brak wyznaczonego przejścia nie wynika z lekceważenia potrzeb mieszkańców czy też arogancji ze strony GDDKiA, lecz z doświadczenia i wiedzy inżynierskiej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego – czytamy w piśmie które otrzymał Marian Greczyło, inicjator protestów w sprawie modernizacji drogi oraz wyznaczenia przejść dla pieszych. - Nasze dotychczasowe stanowisko ma poparcie w badaniach przeprowadzonych w Szwecji, gdzie zwrócono uwagę na problem wyznaczania przejść dla pieszych. Z badań tych wynika, że wskaźnik wypadków z pieszymi jest większy na wyznaczonych przejściach typu zebra lub z sygnalizacją świetlną niż na przejściach bez oznakowania poziomego.”
W najbliższym wydaniu "Dziennika Człuchowskiego" przedstawimy wykres, na który powołują się przedstawiciele GDDKiA. Więcej na temat sprawy piszemy również w "Dzienniku Bałtyckim" z 18 września. Zapraszamy do wypowiadania się na temat przejść dla pieszych i koncepcji lansowanej przez GDDKiA w komentarzach pod artykułem.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?