Rallyland Motul Cup 2014 - wyniki I rundy!!!

Beata Gliwka
Fot. Łukasz Koziarski
„70 hamuj lewy 3 wąsko syf, 100 prawy 3 gnój, 100 hamuj lewy 2 mokry ciąć” – to pierwsze kilkaset metrów I rundy Motul Rallyland Cup 2014.

W sobotę 22.02 zainaugurowano kolejny, piąty już, sezon Motul Rallyland Cup. W pierwszej rundzie zawodnicy mieli do pokonania czterokrotnie dwie próby sportowe o łącznej długości 8 km w bardzo zmiennych warunkach. Po nocnych opadach deszczu trasa była bardzo mokra, a łączniki szutrowe wręcz grząskie. Około południa rozpogodziło się i słońce do tego stopnia osuszyło większość trasy, że na ostatniej pętli zaczęły się nieśmiało unosić pierwsze tumany kurzu. Trasa obfitowała w wiele ciekawych, bardzo „chytrych” miejsc, w których wręcz opłacało się poświęcić trochę prędkości i mocno wyhamować samochód, gdyż zbyt „optymistyczne” wjechanie w zakręt mściło się mniej lub bardziej spektakularnym opuszczeniem trasy. Ze względu na charakterystykę nawierzchni – asfalt, beton, szuter, zmienną pogodę i wiele miejsc, w których wyciągnęło się sporo brudu z tzw. cięć, zawodnicy mieli duży problem z dobraniem opon gwarantujących uzyskanie dobrego czasu.

W takich „okolicznościach przyrody” rywalizowało 80 załóg, klasyfikowanych tradycyjnie w pięciu klasach pojemnościowych oraz klasie gość (zawodnicy z licencją sportową).
O stopniu trudności tras świadczą różnice czasowe w poszczególnych klasach dochodzące do siedmiu minut oraz liczba rezygnacji.

„Generalkę” zdominowały tym razem samochody czteronapędowe, aczkolwiek ciekawym wynikiem świadczącym o tym, że nie zawsze najważniejsza jest moc i sposób przeniesienia napędu jest osiągnięcie załogi Bartołd/Wiśniewski w BMW e30 318 is, czasu o niespełna minutę gorszego od zwycięzcy w Mitusbishi Evo IX.

W poszczególnych klasach tryumfowali:

Klasa I
1. Rafał Nowak/Wojciech Bogusłąwski – Fiat Seicento
2. Henryk Stencel/Mateusz Grabowski – Daewoo Tico

Klasa II
1. Mariusz Cendrowski/Andrzej Sawko – Fiat Seicento
2. Radosław Oryszczak/Damian Lamparski – Peugeot 106
3. Krzysztof Gil/Włodzimierz Wilmowicz – Fiat Seicento

Klasa III
1. Konrad Strzeżysz/Adam Tomalak – Honda Civic
2. Przemysław Dziedzicki/Tomasz Araszkiewicz – Honda Civic
3. Jakub Baran/Aleksander Baran – Citroen Saxo

Klasa IV
1. Igor Bartołd/Paweł Wiśniewski – BMW 318
2. Mateusz Bojanowski/Mateusz Kempiński – Ford Fiesta
3. Michał Owanek/Rafał Bogacki – Seat Ibiza

Klasa V
1. Paweł Węgrzynowski/Adrian Kulka – Mitsubishi Lancer
2. Darek Chodzyński/Adam Stańczak – Subaru Impreza
3. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza

Klasa Gość
1. Piotr Połeć/Damian Boncela – Honda Civic
2. Grzegorz Olchawski/Błażej Czekan – Mitsubishi Lancer
3. Łukasz Sawicki/Wojciech Krakowiak – BMW 316 ti

Klasyfikacja Generalna
1. Paweł Węgrzynowski/Adrian Kulka – Mitsubishi Lancer
2. Darek Chodzyński/Adam Stańczak – Subaru Impreza
3. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza

Tekst: Michał Ogórek

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3