Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Testy gimnazjalne 2011. Test humanistyczny - arkusz i rozwiązanie

Redakcja
Prawie 15 tys. 373 uczniów III klas z 397 gimnazjów w Pomorskiem pisało we wtorek test humanistyczny. Zobacz arkusz testu i rozwiązanie.

Ściągnij arkusz testu humanistycznego z odpowiedziami

ROZWIĄZANIE TESTU - CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

1. B
2. C
3. B
4. D
5. B
6. D
7. D
8. C
9. C
10. A
11. A
12. B
13. D
14. B
15. A
16. C
17. A
18. D
19. A
20. C

21. Na przykład:
Patriotyzm lokalny to miłość do regionu, dzielnicy, miasta, w którym się żyje.

22. Na przykład:
Kościuszko - stał na czele Powstania Kościuszkowskiego w 1794r.
Dąbrowski- stworzył Legiony Polskie we Włoszech (1797r.), czyli namiastkę polskiej siły zbrojnej
Piłsudski- stworzył Legiony Polskie w 1914 r. i był Naczelnikiem Państwa Polskiego od 1918 r., dowodził tez w wojnie polsko-bolszewickiej w 1920r.

23. Na przykład:
Język, historia, kultura.

24. Na przykład:
1. Anna Dymna uważa, że patriotyzm przejawia się chęcią przebywania w ojczyźnie. Zigniew Boniek natomiast myśli, że patriotyzm wyraża się w godnym reprezentowaniu ojczyzny poza jej granicami.

2. Anna Dymna uważa, że patriotyzm przejawia się głównie w miłości do miejsca, zaś Stanisław sojka- że patriotyzm to więzi międzyludzkie.

25. Na przykład:
Patriotyzm to: miłość do miejsca urodzenia lub zamieszkania, godne reprezentowanie kraju na zewnątrz oraz szacunek i miłość do rodaków.

26. Na przykład:
Karol Wojtyła pozostał patriotą, ponieważ:
- identyfikował się z Polska i Polakami,
- stanowczo stawał po stronie wolności Polaków,
- kilkakrotnie pielgrzymował do Polski,
- utrzymywał przyjaźnie z Polakami,
- podkreślał, że jest Polakiem w czasie wystąpień skierowanych do pielgrzymów różnych narodowości.

27. Na przykład:
Pośrodku plateau, które ma tysiąc czterysta metrów kwadratowych, znajduje się szesnastometrowy krzyż Virtuti Militari.

28. Na przykład:

Gdańsk, 12.04.2011r.

Piotr Kowalski
gospodarz klasy 1B
w Gimnazjum nr 229

w Gdańsku

Dyrektor

Gimnazjum nr 229

w Gdańsku

PODANIE

W imieniu uczniów klasy 1 B zwracam się z prośbą o dofinansowanie (1.000,00 zł) realizowanego przez nas projektu stworzenia szkolnego muzeum regionalnego.
Prośbę swoją motywuję koniecznością zakupu regałów potrzebnych do wyeksponowania pamiątek związanych z naszym regionem.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.

Z poważaniem

Piotr Kowalski

29. Przykładowy konspekt pracy:

Wstęp:
Nawiązanie do pojęcia patriota (zdefiniowanie) i określenie swojego stanowiska - sformułowanie tezy np. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i w czasach pokoju.

Rozwinięcie:
Argument I
Sytuacja wojny stwarza możliwość poświęcenia życia w obronie ojczyzny.
(Przykład: postawa, działalność i śmierć bohaterów książki "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego.)

Argument II
W chwili zagrożenia wolności ważna jest odwaga w wyrażeniu swojego patriotyzmu.
(Przykład: Rejtan i jego sprzeciw podczas obrad sejmu, który miał zadecydować o losach Polski.)

Argument III
W czasie pokoju, np. współcześnie, patriotyzm można okazać poprzez szanowanie symboli narodowych (np. godna postawa podczas śpiewania hymnu narodowego, czy wywieszanie flagi podczas świąt narodowych.)

Wniosek:
Patriotą jest ten, kto kocha i szanuje swoją ojczyznę niezależnie od sytuacji historycznej. Każdy czas jest dobry na to, by wykazać się miłością do ojczyzny.

Pamiętaj! Jest kilka wersji tego samego testu, a pytania na testach są wymieszane (po to, by uczniowie od siebie nie ściągali). Uwaga, na naszych łamach podajemy wzór testu z odpowiedziami.

***

Zobacz nasz serwis specjalny: Testy gimnazjalistów 2011

Uczniowie w Polsce będą pisali takie same testy. Prace zostaną zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych.

We wtorkowym teście z wiedzy humanistycznej znajdą się pytania z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki i muzyki.

Testy próbne dla gimnazjum z ub. roku z odpowiedziami

Środowy test matematyczno-przyrodniczy sprawdzi wiedzę z biologii, geografii, chemii, fizyki i matematyki.

W czwartek uczniowie będą mieli test z wybranego przez siebie języka obcego. Wśród języków, z których można zdawać egzamin, są: angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański i włoski.

Poćwicz z testem z j.angielskiego z ub.roku

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu we wtorek, środę i czwartek, to będzie go pisać w drugim terminie - 6, 7 i 9 czerwca. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz. Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum.

Wyniki egzaminu uczniowie poznają w połowie czerwca.

Powtórka egzaminu gimnazjalnego, by poprawić jego wynik, nie jest możliwa. Wynik egzaminu z części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Test z języka obcego ma tylko diagnozować jego znajomość przez ucznia.

Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie. O przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego. W szkołach lub klasach dwujęzycznych może być dodatkowo przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych.

Z egzaminu gimnazjalnego zwolnieni są laureaci i finaliści olimpiad i konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim.

Wtorek, środa i czwartek będą w części gimnazjów dniami wolnymi od lekcji; decyzje w tej sprawie podejmują dyrektorzy szkół.

Tegoroczny egzamin gimnazjalny będzie ostatnim przeprowadzanym według dotychczasowych zasad. W przyszłym roku szkolnym - 2011/2012 - egzamin gimnazjalny zdawać będzie pierwszy rocznik gimnazjalistów uczących się zgodnie z nową podstawą programową. Ich egzamin będzie składał z takich samych części jak dotychczasowy, ale każda część będzie miała inną strukturę - w części humanistycznej wyodrębnione będą zadania z języka polskiego, a w części matematyczno-przyrodniczej - zadania czysto matematyczne. Według MEN, umożliwi to obserwację postępów, jakie uczniowie poczynili w tych przedmiotach na różnych etapach swojej nauki - na zakończenie szkoły podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze.

Zmieniona będzie także część egzaminu sprawdzająca znajomość języka obcego. Będzie ona podzielona na dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. Do grupy języków obcych, z których obecnie można zdawać egzamin, dojdzie język ukraiński.

Które gimnazjum w Słupsku jest najlepsze?

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto