Obwodnica Czarnego ma powstać od podstaw w ciągu drogi wojewódzkiej nr 201, najpopularniejszej trasy łączącej Człuchów ze Szczecinkiem i wyprowadzić uciążliwy ruch poza miasto. Droga ma okrążać Czarne od strony północnej.
Wybrany wariant zakłada, że droga rozpocznie się na zakręcie w Grabowcu, na rogatkach Czarnego od strony Człuchowa, obiegnie miasto łukiem, krzyżując się z drogą wojewódzką nr 202, prowadzącą do Rzeczenicy i zakończy się kilkaset metrów za miastem, od strony Szczecinka. W tym miejscu i na przecięciu z drogą do Rzeczenicy ma powstać rondo, a na wjeździe od strony Człuchowa - skrzyżowanie.
Wybrany wariant różni się od drugiego, który był brany pod uwagę, tylko rodzajem skrzyżowań oraz liczbą mostów na rzekach Czernica i Gnilec. W odrzuconym wariancie planowano jeden most, a uzgodniono, że powstaną dwa.
Jeszcze w tym roku uporządkowana ma być kwestia własności gruntów pod przyszłą obwodnicą i wybrany wykonawca projektu technicznego. Projekt ma zostać ukończony w 2010 roku.
Obwodnica będzie miała około 3,5 km długości i ma kosztować ponad 35 mln zł.
- Ustaliliśmy, że od 2012 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie przekazywał co roku na budowę obwodnicy 10 mln zł ze swojego budżetu, tak żeby w ciągu trzech lat zakończyć inwestycję - mówi Jan Zieniuk. - Uzgodniliśmy też, że projektanci opracują, na potrzeby wydania opinii o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, trzeci wariant przebiegu obwodnicy, omijający jak największe obszary leśne.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?